Catena implementează soluția Meraki în peste 900 de locații la nivel național

Liderul pieței de retail farmaceutic din România, Catena s-a impus nu doar ca un brand autentic românesc, cu peste 22 de ani de activitate, ci și ca una dintre cele mai de încredere rețele de farmacii din țară.

PROVOCAREA:

Catena are peste 900 de locații fizice la nivel național, peste 6.500 de angajați și peste 25.000 de dispozitive IT conectate la rețea, având APROAPE 7.000 de dispozitive mobile gestionate prin intermediul Meraki Systems Manager (SM). Datorită importanței serviciilor pe care le oferă pacienților și clienților, cea mai mare provocare pentru Catena este să-și mențină infrastructura funcțională 24/7, pe tot parcursul anului.

“Cu peste 25.000 de dispozitive IT conectate la rețea, trebuie să fim mereu în alertă și să observăm imediat când ceva nu funcționează așa cum trebuie, pentru a interveni rapid. Prin parteneriatul cu Meraki, am obținut vizibilitate asupra traficului, a resurselor alocate și a tiparelor de utilizare, aceste aspecte fiind esențiale în demersul nostru de a oferi un serviciu excepțional”

precizează Cătălin Burlă, IT Infrastructure Manager, Smart Soft Power, compania IT responsabilă de gestionarea infrastructurii Catena.

Catena activează în retailul farmaceutic, un sector cu o dinamică foarte mare pe piața locală. Compania se dezvolta accelerat, ceea ce a pus presiune asupra rețelei și a soluției existente, care nu mai putea susține procesul de expansiune. Din acest motiv, Smart Soft Power a întâmpinat o serie de provocări pentru a scala soluția.

“Atunci când aveam nevoie să facem configurări, trebuia să actualizăm fiecare router în parte, deoarece nu aveam cloud sau un management centralizat. Practic, nu aveam vizibilitate asupra traficului, surselor sau destinațiilor și, de asemenea, nu aveam nicio funcție de securitate disponibilă pe acea soluție. Trebuie să fim permanent conectați online, astfel că disponibilitatea serviciilor este esențială. Aveam nevoie de securitate, vizibilitate și disponibilitate”

a adăugat Cătălin Burlă.

SOLUȚIA

În 2018, Catena a început să studieze piața pentru o găsi o soluție care să răspundă noilor nevoi de creștere, analizând atât oferta Cisco Meraki, cât și a altor furnizori. După o cercetare extinsă și testarea echipamentelor în condiții reale, Catena a încheiat un parteneriat cu Meraki, alegând licența cu cele mai bune funcționalități de securitate disponibile și soluția care putea fi implementată în cel mai scurt timp.

Catena a ales Meraki în urma unui proces de tip „proof-of-concept” care a durat trei luni. În această perioadă, Meraki a răspuns nevoilor pe care le căuta clientul: securitate, vizibilitate a traficului și capabilități de extindere în mai multe locații. Echipa IT a anticipat că lanțul de farmacii Catena va continua să crească și a avut
dreptate. Proiectul a început în 2018 cu 615 locații, iar la sfârșitul acelui an numărul acestora ajunsese deja la peste 900.

Datorită unei bune planificări, echipa IT a reușit să migreze toate locațiile la noua soluție în doar trei luni. Procesul a fost simplu, deoarece au folosit tipare prestabilite, iar procesul de migrare a locațiilor de la o soluție la alta s-a făcut în doar 10-15 minute, fără întreruperi și fără să fie nevoie să închidă vreuna dintre numeroasele locații retail ale Catena.

Catena folosește dispozitivele de securitate Meraki MX și SD-WAN, cu firewall, switching și rețea LAN wireless unificate în peste 900 de locații, fiind ușor de gestionat prin intermediul unui dashboard în cloud.

“Am livrat routerul la locația fizică, unde tehnicianul de teren l-a conectat la internet. Un coleg a atribuit pur și simplu routerul la tiparul corect. A fost atât de simplu! În doar zece minute am reușit să mutăm o locație de la vechea soluție, la Meraki. Cu soluția anterioară, acest proces ar fi durat până la trei luni și mii de kilometri parcurși pentru a schimba echipamentul, având în vedere că unele locații sunt greu accesibile”

a adăugat Burlă.

Catena folosește dispozitivele de securitate Meraki MX și SD-WAN, cu firewall, switching și rețea LAN wireless unificate în peste 900 de locații, fiind ușor de gestionat prin intermediul unui dashboard în cloud.

Prin intermediul Meraki sunt gestionate și securizate aproape 7.000 de dispozitive Android, din cunoștințele noastre fiind a treia cea mai mare implementare Meraki Android la nivel global. Catena poate optimiza de la distanță dispozitivele Android pentru activitatea farmaceutică și utilizează Meraki Systems Manager (SM) pentru gestionarea dispozitivelor mobile (MDM), securizând astfel întreaga rețea și obținând o vizibilitate mai mare la nivel de terminale.

          Cătălin Burlă menționează că

“cel mai important beneficiu datorat utilizării routerelor Meraki și SD-WAN este indefipendența față de furnizorii de servicii de internet. Ne putem conecta la rețeaua noastră fără restricții, indiferent de tehnologie, locație sau tip de linie. Cu peste 900 de locații în diferite orașe și clădiri, putem acum comunica prin intermediul oricărui tip de infrastructură. Anterior, acest lucru reprezenta o provocare tehnică. Conexiunile de date securizate la locul de muncă reprezintă o prioritate pentru noi, indiferent dacă datele sunt transferate între locația retail și sediul nostru central sau data center.
Funcționalitățile avansate de securitate ale Meraki ne permit să ne protejăm datele și echipamentele, indiferent unde se află utilizatorii noștri.”

BENEFICII:

Vizibilitate mai bună asupra traficului și a rețelei dintr-un dashboard centralizat

Funcții SD-WAN pentru direcționarea traficului la nevoie, aspect esențial pentru menținerea disponibilității serviciilor

Securizarea spațiului de lucru cu Meraki; traficul și echipamentele sunt protejate, indiferent unde s-ar afla utilizatorii

REZULTATE:

Datorită parteneriatului cu Meraki, echipa de suport de la Smart Soft Power poate vedea rapid când ceva nu este în regulă și poate rezolva problema de la distanță prin intermediul dashboard-ului, în loc să se deplaseze fizic între locații. Înainte de parteneriatul cu Meraki, tehnicienii de teren responsabili cu serviciile de mentenanță vizitau lunar fiecare locație, lucru care genera costuri mari, atât de timp, cât și financiare. În prezent, datorită dashboard-ului Meraki, echipa vizitează aceeași locație doar o dată la trei luni.

Soluția anterioară nu permitea echipei Smart Soft Power să măsoare timpul de funcționare al echipamentelor sau să obțină o evaluare centralizată. Dashboard-ul
Meraki ajută echipa IT să aibă vizibilitate asupra întregii rețele, permițând Catena să se concentreze pe furnizarea de servicii mai bune clienților săi. A oferi servicii de calitate înseamnă o disponibilitate mai mare, costuri de operare mai mici și o vizibilitate sporită, astfel încât echipa tehnică să poată remedia rapid orice problemă. Catena dispune acum de o soluție completă și intuitivă, cu un impact moderat asupra costurilor și operațiunilor.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *